Pınar Et 2022 yılında toplam işlenmiş et pazarındaki liderliğini koruyarak cirosunu %89,7 oranında artırdı. Üretim süreçlerinde son teknolojilerden yararlanan Pınar Et, bitkisel kaynaklı protein içeren yenilikçi ürünler geliştirmeye de devam etti.
50 bin m2 kapalı, 205 bin m2 açık alanda yürüttüğü faaliyetleri kapsamında 102 bin büyükbaş, 408 bin küçükbaş, 1,8 milyon hindi kesim ve işleme kapasitesine sahip olan Pınar Et, gerçekleştirdiği üretimle 2022 yılında 8 kategoride toplam 525 ürün sundu. Pınar Et, uluslararası standartlarda üretim yaptığı birçok kategoride lider konumunu 2022 yılında da korudu. Toplam işlenmiş et pazarında yılı %22 ciro payıyla tamamlayan Şirketʼin en yakın rakibinin ciro payı ise %13 olarak gerçekleşti (Nielsen, İM hariç 2022).
2022 yılında 30.624 ton satış hacmi gerçekleştiren Pınar Et, 2,1 milyar TL ciro elde etti. Şirket ciro bazında geçtiğimiz yıla göre %89,7 büyümeye elde ederken 393,8 milyon TL brüt kâra ulaştı. 2022 yılını 325,5 milyon TL net dönem kârı ile tamamlayan Pınar Et, 44,4 milyon TL tutarında sabit kıymet harcaması gerçekleştirdi. Şirketʼin yıl içindeki kapasite kullanım oranı %60 seviyesinde gerçekleşti.
“Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerini Desteklenmesine İlişkin Uygulama ve Denetim Yönetmeliği” uyarınca devlet teşviklerinden ve ilgili vergi avantajlarından faydalanan Şirket, Dış Ticaret Müsteşarlığıʼnın Türk ürünlerinin yurt dışında markalaşması, Türk malı imajının yerleşmesi amacıyla uyguladığı Turquality projesi kapsamında da teşvik sağladı.
YURT DIŞI PAZAR ÇALIŞMALARI
30ʼa yakın ülke pazarına ulaşan Pınar Et, 2022 yılında Kazakistan, Gürcistan ve Kanada pazarlarında penetrasyonunu arttırarak 4,7 milyon ABD doları ihracat geliri elde etti. Pınar Etʼin ihracat pazarlarının başında B.A.E, Kuveyt, Katar, Bahreyn, Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, Irak, Azerbaycan, Gürcistan ve K.K.T.C yer alıyor. Türk ve dünya lezzetlerini içeren ürün kategorileri ile Pınar Et, küresel pazarlarda etkin hizmet vermeyi sürdürüyor. Özellikle hindi etinden üretilen nitelikli şarküteri ürünleri ve Türk mutfağının geleneksel lezzetlerinin başında gelen börek çeşitleri ile dış pazarlardaki tüketicileri tarafından tercih ediliyor.
Pınar Et, yıl boyunca vegan ve vejetaryen diyetleri uygulayan tüketici kitlesine cevap verebilmek için ürün portföyündeki bitkisel kaynaklı protein içeren lezzetli ve besleyici ürünler geliştirmeye devam etti. Planty markası altında geliştirdiği, yüksek protein değerine sahip Power Burger ürünü global pazarların rekabetçi ürünü haline geldi. Pınar Et, bu kategorideki Falafel, Veggie Bites ve Soğan Halkası ürünlerini yurt dışındaki pazarlara da sunuyor.
İhracat Pazarlarına 7 Yeni Ürün
Pınar Et, ABD pazarında, vegan ürünlerden sonra 2022 yılında dondurulmuş unlu ürünlerle de yer almaya başladı. Şirket, bu doğrultuda ABD ile olan ticari ilişkilerini hacimsel olarak geliştirdi. Pınar Et, ayrıca Kanadaʼya deniz ürünleri ihracatını da geliştirdi. Kafkasya bölgesindeki gücünü geliştiren Şirket, Azerbaycanʼın yanı sıra Gürcistan ve Kazakistan pazarlarındaki etkinliğini artırdı.
Türk mutfağının eşsiz lezzetlerini 2020 yılından bu yana tüm ihracacat pazarlarına sunan Pınar Et, bu ürünlerin dondurulmuş ve modern sunuma sahip seçeneklerini geliştirmeye ve satışlarını artırmaya 2022 yılında da devam etti. Global pazarların ihtiyaçlarını gözeterek yaptığı inovasyon çalışmaları sonucunda Pınar Et, 7 yeni ihracat ürünü geliştirerek ilgili pazarlara sundu.