Pınar Entegre Et Ve Un Sanayii A.Ş. (Pınar Et A.Ş., Şirket), pay sahiplerinin, kamunun, ilgili yetkili kurumların, mevcut ve potansiyel yatırımcıların ve diğer menfaat sahiplerinin, Türk Ticaret Kanunu (TTK), Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) ve Borsa İstanbul (BİST) düzenlemeleri ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde, zamanında, eksiksiz, doğru, anlaşılabilir ve ayrıca düşük maliyetlerle kolay ve eşit koşullarda erişilebilir bir şekilde, ticari sır niteliğindeki bilgiler dışındaki hususlarda bilgilendirilmelerini sağlamak amacıyla şeffaflık ve doğruluğu temel alan bir Bilgilendirme Politikası oluşturmuştur.
Kurumsal Yönetim Komitesi ve Yatırımcı İlişkileri Bölümü Şirket Yönetim Kurulu’na Bilgilendirme Politikası ile ilgili konularda bilgi verir ve önerilerde bulunur. Bilgilendirme Politikası’nda değişiklik olması durumunda Yönetim Kurulu tarafından onaylanan yeni metin Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) ve internet sitesinde kamuya açıklanır.
PINAR ENTEGRE ET VE UN SANAYİİ A.Ş. - BİLGİLENDİRME POLİTİKASI
Pınar Et A.Ş., TTK hükümleri ile SPK ve BİST düzenlemeleri doğrultusunda, gereken her türlü finansal bilgi ile diğer açıklama ve bilgilendirmeleri, aşağıdaki yöntem ve araçlarla gerçekleştirmektedir :
i- KAP’ta ilan edilen özel durum açıklamaları ve şirket genel bilgi formu ii- KAP’ta ilan edilen finansal tablolar ve faaliyet raporları iii- Kurumsal internet sitesi (www.pinar.com.tr) iv- Yatırımcılar için hazırlanan bilgilendirme ve tanıtım dokümanları v-Yatırımcı bilgilendirme toplantıları vi- SPK düzenlemeleri uyarınca hazırlanması gereken izahname, duyuru metni vb. diğer dokümanlar vii- Telefon, faks, e-posta, mektup,viii- Yazılı ve görsel medya vasıtasıyla yapılan basın açıklamaları . ix- Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi ve günlük gazeteler vasıtasıyla yapılan ilanlar ve duyurular
B) Bilgilendirme Politikasının Kapsamı
a- Finansal Raporlar
Pınar Et A.Ş.’nin finansal tabloları SPK düzenlemeleri çerçevesinde Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları’na uygun olarak hazırlanır. Yıllık ve altı aylık finansal tablolar bağımsız denetimden geçirilerek kamuya açıklanır. Finansal tablolar kamuya açıklanmadan önce SPK düzenlemeleri çerçevesinde Denetim Komitesi’nin uygun görüşüyle Yönetim Kurulu’nun onayına sunulur. Sorumluluk beyanı imzalandıktan sonra finansal tablolar varsa bağımsız denetim raporu ile birlikte ilgili mevzuat hükümlerinde belirlenen süre ve esaslara uygun olarak KAP’ta açıklanır. KAP’ta açıklanan Pınar Et A.Ş. finansal raporlarına, kurumsal internet sitesinin Yatırımcı İlişkileri bölümünde yer verilmektedir. Ayrıca Yatırımcı İlişkileri Bölümü, finansal raporların daha iyi açıklanmasını teminen periyodik olarak finansal veri, rasyo ve sektörel bilgilere ilişkin sunumlar hazırlayarak internet sitesinde yayınlamaktadır.
b- Kamuya Açıklama Yapmaya Yetkili Kişiler ve Sermaye Piyasası Katılımcıları İle İletişim
Yazılı ve görsel medyaya ve Reuters, Foreks, Bloomberg vb. veri dağıtım kanallarına yapılacak basın açıklamaları, Yönetim Kurulu Başkanı, Genel Müdür veya söz konusu kişilerin uygun göreceği diğer yetkililerce yapılabilir.
Yatırımcı ilişkileri kapsamında, Pınar Et A.Ş.’ne gelen sorular ve her türlü bilgi talebi Yatırımcı İlişkileri Bölümü’ne yönlendirilir. Bunun haricinde özellikle görevlendirilmedikçe, Pınar Et A.Ş. çalışanları sermaye piyasası katılımcılarından gelen soruları cevaplama yetkisine sahip değillerdir.
Pınar Et A.Ş.’nin operasyonel ve finansal performansının, vizyon, strateji, hedef, yönetim felsefesi ve rekabet avantajlarının sermaye piyasası katılımcıları (aracı kurumlar, analistler, bireysel/kurumsal, mevcut ve potansiyel yatırımcılar vb.) ile en iyi şekilde paylaşılmasını teminen birebir veya gruplar halinde toplantılarda veya telekonferans aracılığıyla bir araya gelinmektedir. Prensip olarak, Pınar Et A.Ş. tarafından organize edilen analist toplantılarının, fiili toplantı veya webcast olarak, yıllık ve altı aylık finansal raporların ilanını takiben olmak üzere, en az yılda iki defa yapılması benimsenmiştir. Söz konusu toplantılara, Yatırımcı İlişkileri Bölümü yetkililerinin yanı sıra, gerektiğinde Genel Müdür ve Yaşar Topluluğu bünyesinde söz sahibi ilgili üst düzey yöneticiler iştirak eder. Yatırımcı İlişkileri Bölümü yatırımcı ve analistlerle yapılan tüm toplantıların görüşme tarihi ve görüşülen kişi bazında kaydını tutar.
Yatırımcı İlişkileri Bölümü, paylaşılan sunum, faaliyet raporu ve benzeri dokümanlar ve telekonferans, webcast ve yatırımcı toplantıları vb. araçlarla sermaye piyasası katılımcılarının en iyi şekilde bilgilendirilmesini amaçlarken, tüm bu araçların mevzuata uygun şekilde hazırlanması, yayınlanması ve güncellenmesini sağlar. Bu kapsamda paylaşılan dokümanlara mümkün olan en kısa sürede ve imkanlar dahilinde eşzamanlı olarak internet sitesinde Türkçe ve İngilizce olarak yer verilir.
Pınar Et A.Ş., analist raporlarını, ancak talep halinde, kamunun yanlış bilgilendirilmesini önlemek amacıyla, kamuya açık veriler kapsamında kontrol edebilir. Analist raporlarında yer alan Pınar Et A.Ş. hakkındaki fikir, tahmin ve beklentiler, söz konusu analistlere aittir ve Pınar Et A.Ş. şirketinin veya yönetiminin fikir, tahmin ve beklentilerini yansıtmaz.
c- Genel Kurul Toplantıları
Genel Kurula ilişkin ilan, gündem maddeleri, gündem maddelerine ilişkin bilgilendirme dokümanları, genel kurula katılım yöntemleri ve konuya ilişkin diğer her türlü bilgi, belge genel kuruldan en az üç hafta önce Şirket merkezinde kamuya açık tutulur, Şirket internet sitesinde dikkat çekecek şekilde yer almaya başlar ve KAP’ta ilan edilir. Genel Kurul toplantı tutanakları toplantıyı takiben Şirket internet sitesinde yer alır ve KAP’ta ilan edilir.
Yıllık faaliyet raporu Sermaye Piyasası Mevzuatına ve SPK Kurumsal Yönetim İlkelerine uygun şekilde hazırlandıktan sonra Yönetim Kurulu’nun onayından geçirilir ve pay sahiplerinin incelemesine sunulur ve Şirket internet sitesinin (www.pinar.com.tr) Yatırımcı İlişkileri bölümünde Türkçe ve İngilizce olarak yayınlanır. İlgili raporun Türkçe basılı hali istendiğinde Pınar Et A.Ş. Yatırımcı İlişkileri Bölümü’nden talep edilebilir. Ayrıca üçer aylık dönemler itibariyle hazırlanan ara dönem faaliyet raporları KAP aracılığıyla kamuya duyurulmakta, Şirket internet sitesinde Türkçe olarak yatırımcıların bilgisine sunulmaktadır.
Genel Kurul toplantılarında Şirket yetkilileri yıllık faaliyetler hakkında bilgi verir ve katılımcılardan gelen soruları ayrıntılı olarak yanıtlarlar.
d- Pınar Et A.Ş. Kurumsal Web Sitesi
Pınar Et A.Ş.’nin www.pinar.com.tr adresinde bulunan internet sitesinde Yatırımcı İlişkileri için ayrı bir bölüm yer almakta olup, bölümün hazırlanması ve güncellenmesinden Yatırımcı İlişkileri Bölümü sorumludur. Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanmış olan Yatırımcı İlişkileri bölümü sürekli güncellenmekte ve pay sahipleri, yatırımcılar, aracı kuruluşların araştırma uzmanları ve diğer menfaat sahiplerinin yararlanabileceği detaylı ve aktif bir iletişim kanalı olarak kullanılmaktadır. Düzenlenen analist toplantısı/webcast’lere ilişkin sunumlar internet sitesinde de yayınlanarak tüm paydaşların eşzamanlı olarak aynı bilgiye ulaşması sağlanmakta ve daha sonra analist toplantısı/webcast’lerin deşifrelerine de sitede yer verilmektedir.
SPK düzenlemeleri çerçevesinde ortakların genel kurul, sermaye artırımı, temettü ödemeleri, birleşme ve bölünme işlemleri hakkında izahname, duyuru metni vb. KAP’ta ilan edilerek pay sahiplerinin bilgilendirilmeleri sağlanır. Söz konusu dokümanlar düzenlemede belirtilen yerlerin yanı sıra Pınar Et A.Ş. internet sitesinde de ilan edilir.
Ayrıca, elektronik ortamdaki bilgi taleplerini yanıtlamak üzere bir e-posta adresi (yatirimciiliskileri@pinaret.com.tr) de oluşturulmuştur.
e- Geleceğe Yönelik Değerlendirmelerin Açıklanmasıyla İlgili Esaslar
Pınar Et A.Ş., Bilgilendirme Politikası çerçevesinde, gerek görmesi halinde geleceğe yönelik değerlendirmelerini kamuya açıklayabilir. Geleceğe yönelik değerlendirmeler, yönetim kurulu kararına veya yönetim kurulu tarafından yetki verilmiş kişinin yazılı onayına bağlı olarak açıklanabilir.
Geleceğe yönelik değerlendirmeler yılda en fazla dört defa kamuya açıklanır. Geleceğe yönelik olarak kamuya açıklanmış olan değerlendirmelerde önemli bir değişiklik ortaya çıkması durumunda, sayı sınırlamasına tabi olmaksızın açıklama yapılır.
Geleceğe yönelik değerlendirmelere ilişkin açıklama, özel durum açıklaması olarak olabileceği gibi, Şirket’in faaliyet raporu veya KAP’ta açıklanması şartıyla yatırımcıların bilgilendirilmesine yönelik sunumlar aracılığıyla da yapılabilir.
Geleceğe yönelik değerlendirmelere ilişkin olarak yapılacak açıklamalarda, daha önce kamuya açıklanan hususlar ile gerçekleşmeler arasında önemli ölçüde bir farklılık bulunması halinde, bu farklılıkların nedenlerine yer verilir.
f- İdari Sorumluluğu Bulunan Kişilerin Belirlenmesinde Kullanılan Kriterler
Pınar Et A.Ş. idari sorumluluğu bulunan kişiler listesinde, Pınar Et A.Ş. yönetim kurulu üyeleri ile doğrudan ya da dolaylı olarak içsel bilgilere düzenli bir şekilde erişen ve Pınar Et A.Ş.’nin gelecekteki gelişimini ve ticari hedeflerini etkileyen idari kararlar verme yetkisi olan kişiler yer alır. Pınar Et A.Ş. yönetim kurulu üyesi olmadığı halde içsel bilgilere düzenli olarak erişen ve aynı zamanda idari kararlar verme yetkisi olan kişiler, Şirket’in bütününe yönelik ve gelecek planlarını da kapsayacak bilgi ve etkiye sahip olan Genel Müdür ve Yaşar Holding A.Ş.’nin yönetim kurulu üyeleri ile Yaşar Holding A.Ş. İcra Başkanı, İcra Başkan Yardımcısı (Mali İşler ve Finans), İcra Başkan Yardımcısı (Gıda) anılan kapsamda idari sorumluluğu bulunan kişiler olarak değerlendirilir.
g- Basın-Yayın Organlarında Çıkan Haber ve Söylentilerin Takibi ile Buna İlişkin Açıklamaların Yapılma Esasları
Pınar Et A.Ş., yurt içinde anlaştığı bir medya takip ajansı aracılığıyla ulusal düzeyde yayım yapan önemli basın organlarında Pınar Et A.Ş. ve faaliyet gösterdiği sektörle ilgili çıkan haberleri takip etmektedir. Pınar Et A.Ş. ile ilgili haberler üst yönetime, Yatırımcı İlişkileri Bölümü’ne ve Kurumsal İletişim Birimi’ne günlük olarak iletilmektedir. Ayrıca üst yönetim ve Yatırımcı İlişkileri Bölümünde bulunan ve abonesi olduğumuz veri sağlayıcı yazılımlar ile de haber takibi yapılmaktadır.
Pınar Et A.Ş. hakkında, tasarruf sahiplerinin yatırım kararlarını veya sermaye piyasası araçlarının fiyatını, değerini etkileyebilecek öneme sahip, basın-yayın organları veya diğer iletişim yollarıyla ilk kez kamuya duyurulan veya daha önce kamuya duyurulmuş bilgilerden farklı içerikteki haber veya söylentilerin varlığı halinde, bunların doğru veya yeterli olup olmadığı konusunda açıklama yapılır.
Pınar Et A.Ş. tarafından, doğrulama gerekip gerekmediğinin değerlendirilmesinde, haberin yayınlandığı basın-yayın organının tiraj ve bilinirliği de göz önünde bulundurularak aşağıdaki esaslara uyulur:
1. Çıkan haber içsel bilgi tanımına girecek önemde değil ise, konu hakkında prensip olarak herhangi bir açıklama yapılmaz. Basın-yayın organlarında çıkan ancak Tebliğ uyarınca özel durum açıklaması yükümlülüğü doğurmayan hususlarda Şirket tarafından söz konusu haber ve söylentilere ilişkin bir açıklama yapılmasının uygun olup olmayacağı hususu, Yatırımcı İlişkileri Bölümü ve Kurumsal İletişim Birimleri tarafından değerlendirilir.
2. İçsel bilgi niteliğindeki haberler için;
i. Daha önce özel durum açıklaması ya da SPK’nın kamuyu aydınlatma düzenlemeleri çerçevesinde KAP’ta bir açıklama yayınlanmış ise herhangi bir işlem yapılmaz.
ii. Pınar Et A.Ş. hisselerinin fiyatını, değerini ve tasarruf sahiplerinin yatırım kararlarını etkileyebilecek önemde yanlış bir haber söz konusu ise konu hakkında özel durum açıklaması yapılır.
3. Haber ve söylentiler kamuya açıklanması ertelenen bir bilgiye ilişkin ise; i. Haberin önemli detayları kapsaması, Şirket kaynaklı olması ve doğru olması halinde, ertelemeye ilişkin sebeplerin ortadan kalktığı kabul edilir ve açıklama yapılır. ii. Haber yanlış ise, bilginin sızması söz konusu olmadığından herhangi bir açıklama yapılmayabilir. Ancak Pınar Et A.Ş. ve yatırımcıların çıkarlarının korunması amacıyla gerekiyorsa, asılsız olan söz konusu haberler için açıklama yapılır.
h- Özel Durumların Kamuya Açıklanmasına Kadar Gizliliğin Sağlanmasına Yönelik Tedbirler
Sermaye Piyasası Mevzuatı uyarınca yapılması gereken özel durum açıklamaları, SPK’nın II-15.1 Tebliği’nde belirtilen esaslara uygun olarak hazırlanır ve imza yetkisini haiz yöneticiler tarafından elektronik olarak imzalanarak yayımlanmak üzere KAP’a iletilir.
Şeffaflık ile Şirket çıkarlarının korunması arasındaki dengeyi sağlamada tüm Şirket çalışanlarının içeriden öğrenilen bilgilerin kullanımıyla ilgili kurallara dikkat etmesine önem verilmektedir. İçsel bilgiye sahip Pınar Et A.Ş. çalışanları ile iletişim içinde olunan diğer taraflar, özel durumun oluşması sürecinde ve özel durumun oluşumundan açıklanmasına kadar geçecek süreçte, bu bilginin gizliliğini korumakla yükümlü oldukları ve olası mevzuat ihlali durumlarının sonuçları hususunda bilgilendirilirler.
Yönetim Kurulu kararına bağlanacak işlemler, Yönetim Kurulu kararına bağlanmadan kamuya açıklanmaz, söz konusu işlemlerin gizliliği korunur.
Genel ilke olarak, Pınar Et A.Ş. çalışanları ve Pınar Et A.Ş. nam ve hesabına çalışanlar, içsel bilgi niteliğinde henüz kamuya açıklanmamış bilgileri hiçbir surette üçüncü kişilerle paylaşamazlar. Ancak, bu kişiler tarafından istenmeden içsel bilginin üçüncü kişilere açıklanmış olduğunun belirlenmesi halinde, SPK düzenlemeleri kapsamında, bilginin gizliliğinin sağlanamayacağı sonucuna ulaşılırsa özel durum açıklaması yapılır.
Bilginin açıklanmasının ertelenmesi halinde ise erteleme kararı anında erteleme konusu bilgiye sahip olan kişiler, düzenlemelerdeki yükümlülükler ve söz konusu yükümlülüklere aykırılık halinde uygulanacak yaptırımlar hakkında bilgilendirilir. Ayrıca Pınar Et A.Ş. çalışanları ile Pınar Et A.Ş. nam ve hesabına çalışanlar dışında erteleme konusu bilgiye sahip olan taraflar ile yapılan sözleşmelere gizlilik konusunda madde ilave edilerek, bu kişilerin erteleme konusu bilginin gizliliği için gerekli tedbirleri almaları hedeflenir.
Yönetim Kurulu Üyeleri için ödenecek sabit ücretler, ortaklarımızın önerisi üzerine Genel Kurul kararı alınmak suretiyle her yıl Olağan Genel Kurul toplantısında belirlenir.
Bağımsız üyelerin ücretlendirilmesinde hisse senedi opsiyonları veya şirketin performansına dayalı ödeme planları kullanılmaz.
Yönetim kurulu üyelerinin şirkete sağladığı katkılar dolayısıyla katlandığı giderler (ulaşım, telefon, sigorta vb. giderleri) şirket tarafından karşılanabilir.
Şirket ana sözleşmesinin 26'ncı maddesine istinaden ve Genel Kurul tarafından kabul edilmesi koşulu ile, birinci temettüün ayrılmasından sonra kalan dağıtılabilir karın %5'ine kadar bir meblağ Yönetim Kurulu Üyelerine ücret ve tahsisat karşılığı olarak ayrılabilir.
Üst düzey yönetici ücretleri; piyasa verileri, piyasada geçerli olan ücret politikaları, şirketin büyüklüğü, uzun vadeli hedefleri ve kişilerin pozisyonları da dikkate alınarak belirlenir.
Üst Düzey Yönetici primleri ise, şirket performansıyla beraber bireysel performans dikkate alınarak hesaplanmaktadır.
Kriterler ile ilgili bilgiler aşağı özetlenmiştir.
Yukarıdaki esaslara göre belirlenen ve yıl içinde Üst Düzey Yönetici ve Yönetim Kurulu Üyelerine ödenen toplam miktarlar, izleyen genel kurul toplantısında mevzuata uygun olarak ortakların bilgisine sunulur.
2013 VE İZLEYEN YILLARA İLİŞKİN KAR DAĞITIM POLİTİKASI Şirketimizin kâr dağıtımına ilişkin kararlarında, Türk Ticaret Kanunu hükümleri, Sermaye Piyasası Düzenlemeleri, Vergi Düzenlemeleri ve diğer ilgili düzenlemeler ile esas sözleşmemizin kâr dağıtımı ile ilgili maddesi esas alınmakta ve SPK Kurumsal Yönetim İlkeleri’ne uygun olarak, pay sahipleri ve Şirket menfaatleri arasında dengeli ve tutarlı bir politika izlenmektedir. Şirketimizin kâr dağıtımı konusundaki politikası, ilgili düzenlemeler ve finansal imkânlar elverdiği sürece, ekonomik ortam, piyasa beklentileri, Şirketimizin uzun vadeli stratejileri ile uzun vadeli yatırım ve finansman politikaları, Şirketimizin finansal pozisyonu ile karlılık ve nakit durumu dikkate alınarak, Sermaye Piyasası Düzenlemeleri ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde hesaplanan dağıtılabilir dönem kârının, her yıl yeniden gözden geçirilmek koşuluyla asgari %20’si oranında nakit ve/veya bedelsiz hisse şeklinde kâr dağıtımı yapılması yönündedir. Kâr dağıtım kararının görüşüldüğü ilgili genel kurul toplantısında aksi kararlaştırılmadığı takdirde, kar dağıtımın en geç söz konusu genel kurul toplantısının yapıldığı yılın Mayıs ayında gerçekleştirilmesi amaçlanmakta olup, kar dağıtım tarihine Genel Kurul karar vermektedir. Genel Kurul veya yetki verilmesi halinde Yönetim Kurulu, Sermaye Piyasası Düzenlemelerine uygun olarak kar payının taksitli dağıtımına karar verebilir. Şirketimiz Esas Sözleşmesi kâr payı avansı dağıtımına uygun olup, Yönetim Kurulu, Genel Kurul tarafından yetkilendirilmiş olmak ve Sermaye Piyasası Düzenlemelerine uymak kaydı ile ilgili hesap dönemi ile sınırlı olacak şekilde kâr payı avansı dağıtma kararı alabilir.
Şirketimiz çalışanlarına yönelik tazminat politikasını uygularken Kıdem Tazminatı için yürürlükteki 4857 sayılı İş Kanunu madde 18 ve 25/1, 25/3, 25/4 ile 1475 sayılı eski İş Kanununun yürürlükte olan 14ncü maddesi ve İhbar Tazminatı için 4857 sayılı İş Kanunu'nun 17. maddesi esas alınmaktadır. Söz konusu politika uygulanırken Şirket iyi niyet kuralları çerçevesinde hareket eder.
Toplu İş Sözleşmesi kapsamında çalışanlara tazminat politikasını belirlerken ve uygularken Toplu İş Sözleşmesi'nin kıdem ve ihbar tazminatı maddeleri uygulanır.
6362 sayılı Sermaye Piyasası Kanunu’nun 19 uncu maddesinin 5 inci fıkrasında, “Halka açık ortaklıklar tarafından bağış yapılabilmesi veya pay sahibi dışındaki kişilere kârdan pay dağıtılabilmesi için esas sözleşmede hüküm bulunması şarttır. Yapılacak bağışın sınırı halka açık ortaklık genel kurulunca belirlenir. Sermaye Piyasası Kurulu, bağış tutarına üst sınır getirmeye yetkilidir. Ortaklıkların ilgili mali yıl içinde yapmış olduğu bağışlar, dağıtılabilir kâr matrahına eklenir” hükmü yer almaktadır. Şirketimiz Esas Sözleşmesi’nin “Amaç ve Konu” başlıklı 3 üncü maddesinin 22 nci fıkrasında yardım ve bağışlara ilişkin husus aşağıdaki şekilde yer almaktadır. “Sermaye Piyasası Kurulu’nun konu ile ilgili düzenlemelerinin çizdiği sınırlar çerçevesinde çeşitli amaçlarla kurulmuş olan vakıflara ve bu gibi kişi ve/veya kurumlara bağışta bulunulabilir veya kardan pay ayrılabilir.”
PINAR ENTEGRE ET VE UN SANAYİİ A.Ş. - BAĞIŞ POLİTİKASI
Bir Yaşar Topluluğu Şirketi olarak Pınar Entegre Et ve Un Sanayii A.Ş. aşağıda yer alan Yaşar Topluluğu İnsan Kaynakları Politikası uygulanmaktadır.
Yaşar Topluluğu İnsan Kaynakları Politikası