Toplam işlenmiş et pazarında %17,5’lik ciro payıyla liderliğini sürdüren Pınar Et, son teknolojiyi kullandığı ve tüm süreçlerinde kaliteyi merkezine aldığı üretim anlayışıyla da sektöründe öncülüğünü korudu.
50 bin m2 kapalı, 259 bin m2 açık alanda yürüttüğü faaliyetleri kapsamında 102 bin büyükbaş, 408 bin küçükbaş, 1,8 milyon hindi kesim ve işleme kapasitesine sahip olan Pınar Et, gerçekleştirdiği üretimle 2021 yılında 8 kategoride toplam 350 ürün sundu. Pınar Et, uluslararası standartlarda üretim yaptığı birçok kategoride lider konumunu 2021 yılında da korudu. Toplam işlenmiş et pazarında yılı %17,5 ciro payıyla tamamlayan Şirket’in en yakın rakibi markanın ciro payı ise %10,9 olarak gerçekleşti (Nielsen, 2021, BİM hariç).
2021 yılında 33.329 ton satış hacmi gerçekleştiren Pınar Et, 1.117,6 milyon TL ciro elde etti. Ciro bazında geçtiğimiz yıla göre %32,8 büyümeye imza attı. 185,1 milyon TL brüt kâr yaratan Şirket yılı 146,9 milyon TL net dönem kârı ile tamamladı. 74,0 milyon TL tutarında sabit kıymet harcaması gerçekleştiren Pınar Et’in 2021 yılında kapasite kullanım oranı %72 seviyesinde gerçekleşti.
“Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerini Desteklenmesine İlişkin Uygulama ve Denetim Yönetmeliği” uyarınca devlet teşviklerinden ve ilgili vergi avantajlarından faydalanan Şirket, Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın Türk ürünlerinin yurt dışında markalaşması, Türk malı imajının yerleşmesi amacıyla uyguladığı Turquality projesi kapsamında da teşvik sağladı.
YURT DIŞI PAZAR ÇALIŞMALARI
30’a yakın ülke pazarına ulaşan Pınar Et, 2021 yılında Avustralya, Kazakistan, Gürcistan ve Kanada pazarlarında penetrasyonunu arttırarak 4,3 milyon ABD doları ihracat geliri elde etti. Pınar Et’in ihracat pazarlarının başında B.A.E, Kuveyt, Katar, Bahreyn, Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, Irak, Azerbaycan ve K.K.T.C. yer alıyor. Türk ve dünya lezzetlerini içeren ürün kategorileri ile Pınar Et, küresel pazarlarda etkin hizmet vermeyi sürdürüyor. Özellikle hindi etinden üretilen nitelikli şarküteri ürünleri ve Türk mutfağının geleneksel lezzetlerinin başında gelen börek çeşitleri ile dış pazarlardaki tüketicileri tarafından tercih ediliyor. Portföyünde bulunan bitkisel protein kaynaklı ürünleri ile tam kapsamlı bir protein kaynağı şirketi haline gelen Pınar Et, bu kategorideki ürünlerini dünyanın dört bir köşesinde Pınar markası ile tüketicilerle buluşturuyor. Falafel, Veggie Bites ve Soğan Halkası bu ürünlerin başında geliyor.
16 Yeni İhracat Ürünü
Amerika Birleşik Devletleri pazarına sunduğu ürünlere deniz ürünleri ve vegan ürünlerinin ardından 2021 yılında dondurulmuş unlu ürün çeşitlerini ekleyen Pınar Et, ABD ile olan ticari ilişkilerini hacimsel olarak geliştirmeyi sürdürdü. Farklı ürün çalışmalarını hayata geçiren Pınar Et, Körfez ülkeleri başta olmak üzere tüm ihracat pazarlarına, Türk mutfak kültürünün geleneksel lezzetlerini 2020 yılından itibaren sunmaya başladı. Şirket, bu lezzetlerin dondurulmuş ürün formatındaki modern sunumlarının satışını artırma hedefiyle faaliyetlerine 2021 yılında da devam etti. Yurt dışı pazar ihtiyaçlarını gözeterek yaptığı inovasyon çalışmaları sonucunda Pınar Et, yıl içerisinde 16 adet yeni ihracat ürünü geliştirerek ilgili pazarlara sundu.
GELECEK HEDEFLERİ
Türkiye ve ihracat pazarlarında yer alan tüketicilerine kaliteli ve lezzetli et, unlu ürünler ve bitkisel bazlı ürünlerini aralıksız ulaştırmaya devam eden Pınar Et, yeni markaları portföyüne ekleyerek küresel markalı gıda perakendecilerinin tedarikçisi olma özelliğini geliştirmeyi hedefliyor.