Pınar Et, yenilikçi ürünler ve doğru konumlanmış pazarlama ve satış süreçleriyle pazardaki lider konumunu her yıl daha da pekiştiriyor.
Uluslararası standartlarda üretim yaptığı birçok kategoride lider konumunu 2020 yılında da sürdüren Pınar Et, toplam işlenmiş et pazarında yılı %17,7 ciro payıyla tamamladı. Üretimlerine Türk Gıda Kodeksi ve AB standartlarına uygun şartlarda devam eden Şirket’in en yakın rakibi markanın ciro payı ise %11,6 olarak gerçekleşti (Nielsen, 2020, BİM hariç).
2020 yılında 841,3 milyon TL tutarında ciro elde eden Pınar Et, geçtiğimiz yıla göre %12,5 seviyesinde büyümeye imza attı. 2020 yılında 144,3 milyon TL brüt kâr yaratan Şirket yılı 95,3 milyon TL net dönem kârı ile tamamladı. 2020 yılında kapasite kullanım oranı %65 seviyesinde gerçekleşti. 30,3 milyon TL tutarında sabit kıymet harcaması gerçekleştiren Şirket, yatırımlarını 2021 yılında da sürdürecektir.
“Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerini Desteklenmesine İlişkin Uygulama ve Denetim Yönetmeliği” uyarınca devlet teşviklerinden ve ilgili vergi avantajlarından faydalanan Şirket, Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın Türk ürünlerinin yurtdışında markalaşması, Türk malı imajının yerleşmesi amacıyla uyguladığı Turquality projesi kapsamında da teşvik sağladı. Ayrıca tarımsal ürünlere ihracat ve ihracat navlun desteği kapsamında da destek sağlandı.
YURT DIŞI PAZAR ÇALIŞMALARI
20’den fazla ülke pazarına ulaşan Pınar Et, 2020 yılında Avustralya, Kazakistan, Gürcistan ve Kanada pazarlarına da giriş yaparak 5,4 milyon ABD doları ihracat geliri elde etti. 2019 yılında dondurulmuş unlu ürünleri ile girdiği Amerika Birleşik Devletleri pazarına 2020 yılında deniz ürünleri ve vegan ürünlerini de ekleyen Şirket, ABD ile olan ticari ilişkilerini hacimsel olarak geliştirdi.
Pınar Et, farklı ürün çalışmalarını hayata geçirerek, 2020 yılında Körfez ülkeleri başta olmak üzere tüm ihracat pazarlarında, Türk mutfak kültürünün geleneksel ürünlerinin dondurulmuş ürün formatındaki modern sunumlarının satışını artırma hedefiyle faaliyetlerine devam etti.
GELECEK HEDEFLERİ
Türkiye ve ihracat pazarlarında yer alan tüketicilerine kaliteli ve lezzetli et, unlu ürünler ve bitkisel bazlı ürünlerini aralıksız ulaştırmaya devam eden Pınar Et, global markalı gıda perakendecilerinin tedarikçisi olma özelliğini yeni markaları portföyüne ekleyerek geliştirmeyi hedefliyor.
Pınar Et, ihracat pazarlarında özellikle unlu ürünler ve bitki bazlı ürünler ile büyüme alanını genişleterek, marka bilinirliğini artırmayı amaçlıyor. Gerek Türkiye gerekse yurt dışı pazarlarında, tüketici iletişimlerinde dijital medyayı kullanma etkinliğini her geçen gün artıran Şirket, pazarlama süreçlerinde 2020 yılında başladığı yapay zekâ destekli araştırma kullanımlarına ağırlık vererek, veri bazlı pazarlama süreçlerine sahip olmayı planlıyor.