Pınar Et toplam işlenmiş et pazarında yılı %18,9 ciro payıyla tamamlarken %20,4‘lük tonaj payı ile lider konumda yer aldı. Şirket‘in en yakın rakibinin ciro payı ise %12 olarak gerçekleşti (Nielsen, İM hariç 2023).
Şirket, 2023 yılı ciro payında, indirim marketleri hariç salam kategorisinde %45,4; sosis kategorisinde %38,5 payla lider marka oldu. Sucuk kategorisinde ciro payında %10 ile ikinci sırada yer aldı (Nielsen, İM hariç 2023).
Tonaj payında şarküteri kategorisinde Pınar markası indirim marketler hariç pazarda 20,4 pay ve salamda %35,5 tonaj payıyla toplam Türkiye pazarında birinciliği göğüsledi.
Şirket, Türkiye diğer şarküteri ürün grubu altında yer alan füme kategorisinde %4,5 tonaj payı ve %4,4 ciro payıyla dördüncü sırada yer aldı.
2023 yılında 33.138 ton satış hacmi gerçekleştiren Pınar Et, 4,9 milyar TL ciro elde etti. Şirket ciro bazında geçtiğimiz yıla göre %22,4 büyümeye elde ederken 498,5 milyon TL brüt kâra ulaştı. 2023 yılını 479,4 milyon TL net dönem kârı ile tamamlayan Pınar Et, 128,7 milyon TL tutarında sabit kıymet harcaması gerçekleştirdi. Şirket‘in yıl içindeki kapasite kullanım oranı %61 seviyesinde gerçekleşti.
YURT DIŞI PAZAR ÇALIŞMALARI
30 ülke pazarına ulaşan Pınar Et, 2023 yılında Avrupa coğrafyası, Gürcistan ve Tayland pazarlarında penetrasyonunu arttırarak 4,9 milyon Dolar ihracat geliri elde etti. Pınar Et’in ihracat pazarlarının başında KKTC, Irak, B.A.E, Kuveyt, Katar, Bahreyn, Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, Azerbaycan, Gürcistan yer alıyor.
Türk ve dünya lezzetlerini içeren ürün kategorileriyle Pınar Et, küresel pazarlarda etkin hizmet vermeyi sürdürüyor. Özellikle hindi etinden üretilen nitelikli şarküteri ürünleri ve Türk mutfağının geleneksel lezzetlerinin başında gelen börek çeşitleri ile dış pazarlardaki tüketicileri tarafından tercih ediliyor.
Pınar Et, yıl boyunca vegan ve vejetaryen diyetleri uygulayan tüketici kitlesine cevap verebilmek için ürün portföyündeki bitkisel kaynaklı protein içeren lezzetli ve besleyici ürünler geliştirmeye devam etti. Pınar Et’in Planty markası altında geliştirdiği, yüksek protein değerine sahip Power Burger ürünü, markanın global pazarlardaki rekabetçi ürünü haline geldi. Planty markası ile PowerBites ürünü de 2023 yılında global pazarlara sunuldu. Pınar Et, bu kategorideki Falafel, Veggie Bites ve Soğan Halkası ürünlerini de yurt dışındaki pazarlara sunmaya devam ediyor.
Ayrıca tüm dünyada glutensiz beslenme konusuna yönelik artan ilgiye cevap vermek için glutensiz girdilerden oluşturulan Glutensiz Pizza Tabanı ürünü de 2023 yılının son çeyreğinde global pazarlara sunuldu.